Kierunek/Misja
1. Kierunki realizacji polityki oświatowej
Zgodnie z art. 60 ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe ustalono
następujące kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023
(dotyczące przedszkoli):
a) Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw
ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
b) Wspomaganie wychowawczej roli rodziny. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego
dzieci i młodzieży.
c) Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania
do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy
d) Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy,
w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb
e) Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego
wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych.
Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego
podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
f) Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom
i uczniom w przedszkolach
2. Priorytety Prezydenta Miasta Białegostoku na rok szkolny 2022/2023
a) Profilaktyka zdrowotna oraz działania ukierunkowane na wysoki poziom bezpieczeństwa
uczni6w i wychowanków w jednostkach oświatowych.
b) Rozwijanie kluczowych cech kształtujących postawę przedsiębiorczości u dzieci i młodzieży.
c) Działania podnoszące jakość edukacji oraz integracja obcokrajowców.
ROCZNY PLAN PRACY Przedszkola Samorządowego nr 22 na rok szkolny 2022/2023
Plan zaopiniowany pozytywnie Uchwałą Rady Pedagogicznej nr4/2022 z dnia 31.08.2022r.
1. Cele priorytetowe przedszkola na rok szkolny 2022/2023
a) Wynikające z kierunków polityki oświatowej państwa:
1. Wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji.
2. Wspomaganie wychowawczej roli rodziny. Ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy
4. Doskonalenie kompetencji nauczycieli do pracy z uczniami przybyłymi z zagranicy, w szczególności z Ukrainy, adekwatnie do zaistniałych potrzeb
5. Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjnokomunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych.
6. Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach
b) Wynikające z priorytetów Prezydenta Miasta Białegostoku na rok szkolny 2022/2023
1. Profilaktyka zdrowotna oraz działania ukierunkowane na wysoki poziom bezpieczeństwa uczniów i wychowanków w jednostkach oświatowych.
2. Rozwijanie kluczowych cech kształtujących postawę przedsiębiorczości u dzieci i młodzieży.
3. Działania podnoszące jakość edukacji oraz integracja obcokrajowców.
c) Wynikające z wniosków z nadzoru sprawowanego przez dyrektora przedszkola Szukać nowych rozwiązań motywujących rodziców dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami do ściślejszej współpracy, szczególnie w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz w sytuacji nauki na odległość. W dalszym ciągu indywidualizować pracę z dziećmi biorąc pod wzgląd ich potrzeby edukacyjne i rozwojowe dzieci. W dalszym ciągu mobilizować nauczycieli do podejmowania doskonalenia, zwracając uwagę na potrzeby placówki w celu wzbogacenia oferty edukacyjnej np. nauczanie języka angielskiego. Kontynuować działania związane z promocją przedszkola poprzez udział dzieci w konkursach i uroczystościach
2. Obszary działalności przedszkola wraz z określeniem sposobu realizacji zadań
1) Realizacja przyjętych programów wychowania przedszkolnego, zadań przedszkola oraz zalecanych warunków wskazanych w podst. program. wych. przedszk.